Elden Ring Oynanış Fragmanından 6 Detay « BarkoTürk

SON DAKİKA
hava 15°


Google News

Elden Ring Oynanış Fragmanından 6 Detay

E3 2019 sırasında duyurularak George R. R. Martin iş birliğiyle hazırlandığı söylenen Elden Ring doğal olarak etkinliğe damgasını vurmuş ve …

Son Güncelleme :

15 Haziran 2021 - 15:36

/ 54 views kez okundu.


Elden Ring Oynanış Fragmanından 6 Detay

E3 2019 sırasında duyurularak George R. R. Martin iş birliğiyle hazırlandığı söylenen Elden Ring doğal olarak etkinliğe damgasını vurmuş ve özellikle Souls tarzı oyunları sevenleri büyük bir meraka itmişti. Biz de o zamanlar hazırladığımız bir yazıda Elden Ring’i anlatmış, bir oynanış fragmanı görmemizin uzun bir zaman alabileceğini söylemiştik. İşte o gün geldi çattı ve Elden Ring için bir oynanış fragmanı yayınlandı.

Yayınlanan video için “oynanış fragmanı” ibaresi kullanılması, gördüğümüz şeyleri oyunda da yapabileceğimiz anlamına gelmeli. Biz de o yüzden esas olarak fragmanda gördüğümüz şeylere odaklanarak yaptığımız çıkarımları paylaşacağız. Bunların yanı sıra yer yer FromSoftware’ın imzası niteliği taşıyan ve zaman içinde kendi başına bir tür haline gelen Soulsvâri oyunlarla kıyaslamalar yapacağız.

Önce izlemeyen ve yeniden izlemek isteyenler için fragmanla başlayalım:

Fragmanla birlikte oyunun çıkış tarihine de kavuşmuş olduk. Bir erteleme olmadığı takdirde oyunu bekleyenler 21 Ocak 2022’de muratlarına ermiş olacaklar. Özellikle pandemi sürecinde açıklanan tarihlerin bir bir ertelenmesine epey alıştık. Ancak zaten uzun zaman önce açıklanan ve daha önce hiç çıkış tarihi verilmemiş bir oyundan söz ettiğimiz için bu sefer erteleme gibi kötü bir ihtimali düşünmek istemiyoruz.

Elden Ring oynanış fragmanından kaçırılmaması gereken detaylar:

  • Zıplama özelliği geliyor olabilir,
  • Düşmanlar çok çeşitli olacak,
  • Ok ve yay kullanımı önemli olacak,
  • At ile “uçmak” mümkün olacak,
  • Oyunda bir gizlilik sistemi olacak,
  • Oyunda dinamik hava durumu ve zaman mekanizmaları olacak.

Önceki Souls oyunlarından farklı olarak zıplama mekaniği getirilebilir:

Her ne kadar Dark Souls oyunlarında zıplama mekaniği olsa da zıplamak epey sınırlı bir şekilde kullanılabiliyordu. Öyle ki sanki oyuna zıplama mekaniğinin eklenmesi oyun hazırlandıktan sonra düşünülmüş ve bir şekilde oyuna yedirilmeye çalışılmıştı.

Elden Ring’in oynanış fragmanı ise bizlere bu durumun değişeceğini anlatıyor. Fragmanın bir noktasında karakterin ani bir şekilde çok yükseklere zıpladığını görüyoruz. Elden Ring her ne kadar Bloodborne ve Dark Souls gibi FromSoftware’in önceki oyunlarından izler taşıyor olsa da kendine has yeniliklere de sahip olacak gibi görünüyor.

Düşmanlar bu sefer çok daha çeşitli olacak:

Elden Ring’in fragmanında dikkatimizi en çok çeken detaylardan biri gösterilen düşman sayısındaki fazlalık. Hatta fragmanda gördüğümüz canavarlar boyutlarından ötürü boss da olabilirler. Eğer öyleyse yalnızca boss’ların böyle bir çeşitliliğe sahip olması daha da heyecanlanmamıza sebep oluyor. Sadece bir fragmanda bile 12 farklı düşman tipi görmek oyunun kendini tekrar etmeyeceğine yönelik umut aşılıyor.

Ok ve yay kullanımı ön plana çıkacak gibi görünüyor:

Souls türü oyunlara aşina olanlar bilecektir; önceki oyunlarda da yay kullanmak zaten mümkündü. Ancak oyun içindeki etkisi o kadar düşüktü ki oyuncular ok ve yay kombinasyonunu tercih etmek için ikna edici bir sebep bulmakta zorlanıyorlardı. Elden Ring’in fragmanına göreyse işler bu sefer biraz daha farklı olacak gibi görünüyor.

Fragmanda, aksiyonun yüksek olduğu bir sekansta çok da etkili bir şekilde ok ve yay kullanıldığına şahit oluyoruz. Belki de şimdilik böyle bir çıkarım yapmak için erkendir fakat bizim fragmandan anladığımız şey ok ve yay kullanımının hak ettiği değeri Elden Ring’de göreceği.

Atla “uçmak” mümkün olacak:

Elden Ring’de binek hayvanlar olacağı daha öncesinde açıklanmıştı. Büyüyen haritada yolculuk etmeyi kolaylaştırmak adına aslında böyle bir eklenti gerekliydi de. Daha önce hiç söylenmeyen şey ise fragmanın ortalarına doğru gördüğümüz üzere atımızın uçabiliyor olması. Tabii burada atın uçma özelliğine bir sınır getirilerek bütün haritayı uçarak aşmamızın önü kesilecektir.

Fragmanda gösterildiği kadarıyla belirli noktalarda, özellikle de yamaçların kenarlarında bir özelliği aktif ederek uçabiliyoruz. Yani her istediğimizde atımızı yükseklere süremeyeceğiz. Ancak şu kadarını söylemek mümkün; Elden Ring’in devasa dünyasında FromSoftware’ın önceki oyunlarından hiç de alışık olmadığımız şekillerde seyahat edebileceğiz.

Oyunda bir gizlilik sistemi olacak:

Yine bir FromSoftware oyunu olan ve çıktığı sene ödülleri silip süpüren Sekiro: Shadows Die Twice, bünyesinde barındırdığı gizlilik sistemiyle övgülere layık görülmüştü. Elden Ring’de yer alacak olan gizlilik sisteminin de Sekiro’dakine benzer olacağını düşünüyoruz. Tabii ki iki oyunun bambaşka dünyalara sahip olacağı göz önünde bulundurulunca gizlilik sisteminin de yer yer farklılıklar göstermesini bekliyoruz.

Elden Ring’in dünyası, dinamik hava durumu ve zaman mekanizmaları ile desteklenecek:

Hava durumu ve gün döngülerinin dinamik ve düzenlie bir şekilde işlenmesi FromSoftware’ın önceki oyunlarında görmeye çok da alışık olmadığımız bir olay. Bu sayede oyunun dünyası çok daha canlı, gerçekçi ve doğal hissettirecek. Aynı şekilde oynanışa da doğrudan etkisi olması muhtemel. Örneğin gündüz vakti gizlilik odaklı oynamak çok daha zor olacakken gece çöktüğü zaman düşmanlardan gizlenmek gibi avantajlarımız olacak.

Editör notu: Sakin olalım, açıklananlardan ziyade gördüklerimize inanalım:

Oyunla ilgili fragman haricinde Bandai Namco tarafından yapılan açıklamalar da mevcut. Yazımızın ana hatlarını bu açıklamalardan uzak tuttuk ki Elden Ring de reklamcılık altında ezilip giden bazı oyunlara benzemesin. Bu tabii ki yapılan açıklamalar yalan demek değil. Bizim yaptığımız ve sizlere de önerdiğimiz şey şimdilik kendimizi kaptırmadan, gördüklerimizden yola çıkarak bir yerlere varmak.

Yazımızda bahsettiğimiz özelliklerin yanı sıra yapılan bazı açıklamalara da bakmadan etmeyelim tabii. Örneğin Bandai Namco’nun yaptığı açıklamaya göre “dünyaya ve oyuncunun gelişimine kendi motivasyonlarıyla katkıda bulunacak” olan karakterler olduğu. Eğer böyle bir şey gerçeğe dönüşürse sonunda önceki Soulsvâri oyunlara kıyasla NPC’lerin çok daha fazla söz hakkına sahip olduğu bir oyun göreceğiz demektir.

Yine yetkililerin yaptığı bir diğer açıklamaya göre “oyuncu Elden Ring dünyasının sırlarını ve gizemini çözerek bu diyarların kaderi üzerinde söz sahibi olacak.” Tıpkı bir önceki açıklama gibi çok iddialı ve beklentiyi de doğal olarak hat safhalara çıkaran bir söylem. Eğer oyunda karşılığını alırsak ciddi anlamda sağlam bir rol yapma oyunuyla karşı karşıya olduğumuzu da söylemek istiyoruz.

FromSoftware’ın yeni gözdesi Elden Ring hakkında yayınlanan fragmandan hareketle yaptığımız çıkarımlar şimdilik bu kadar. İlerleyen dönemlerde çok daha fazla bilgiye erişeceğimize eminiz. Oyunun çıkmasına yalnızca aylar kaldığını düşünecek olursak, kısa zamanda oyunla ilgili yapılan paylaşımların sayısı bir hayli artacak. Şimdilik Ocak 2022’de görüşmek üzere!